söndag 28 oktober 2012

En söndagskväll

Ikväll har vi haft besök av några goda vänner. De firade mig efter att jag fyllt år, det var nu ett tag sedan men jag har haft fullt upp. Jag fick mycket fina presenter =)


Jag bjöd på en god tacosoppa som alla tyckte om. Bjöd även på blåbärspaj och vaniljvisp 
till efterrätt.
Här nedan kommer receptet på soppan.

                                       Tacosoppa                             12 pers

800 g köttfärs
2 st potatisar / pers
1 stor purjolök
4 st rödlökar
2 st påsar tacokrydda
5 st vitlöksklyftor
5 dl grädde
2 st köttbuljongtärningar
2 liter vatten
2 burkar krossade tomater
1-2 dl chilisås
vitpeppar
svartpeppar
salt
några droppar tabasco
creme fraiche

Bryn köttfärsen och blanda ner tacokryddan. 
Koka potatisen, grönsakerna och blanda i resten av ingredienserna. 
Red med grädde och creme fraiche.
Serveras med något gott bröd.

2 kommentarer:

  1. Det låter jättesmaskigt!
    Och vilka fina presenter du fått! :)

    Kramar/Anna

    SvaraRadera
  2. God kväll! Vilka fina saker du fått.. Den soppan måste jag pröva :)

    Kram Frida

    SvaraRadera