söndag 19 augusti 2012

Härnösand

 I helgen var vi till Härnösand och hälsade på min bror och hans familj.
Vi blev bjudna på rökta räkor, vin med tillbehör. Min bror har en egen rök som han rökte räkorna i. Min sambo hjälpte till att hyvla lite reglar till garaget min bror håller på att bygga medan jag och hans fru och bebis gick på stan och shoppade. =)






 




 Vi var lite kreativa också i helgen. Jag sydde en hissgardin till A av ett 
gammalt lakan hon fyndat på loppis.

Härnö brenneri

Min bror har många järn i elden. Förra sommaren började han och tre andra familjer att bygga ett gin brenneri i Härnösand. Nu har dom kommit långt, Kirstin som brännaren heter är installerad och kommer ifrån Tyskland och just nu håller dem på att hitta den rätta smaken på ginet.
Vet inte vart alla ideér kommer ifrån?

 

  
 

2 kommentarer:

  1. Hej, hej
    Jag har en syster i Härnösand :)
    Vad skoj med en ginbrännare men svårt att bestämma smak kanske?! Vad häftig den är...

    Vad fin hissgardinen blev...nu blev jag inspirerad att prova själv nån dag...

    kram Anki

    SvaraRadera
  2. Fina bilder som vanligt (det på rönnen var coolt), blir sugen på räkor igen ;)
    Tack igen för hjälpen med gardinen, är så nöjd!

    Kram!
    Anna

    SvaraRadera