lördag 26 maj 2012

Planering och plantering

För några dagar sen var vi och hämtade två släpvagnar med jord. Dagen efter var jag och köpte gödsel och frön och planterade i odlingslådorna. Det känns skönt att få upp plantorna från backen och lite mer ordning än vad jag haft tidigare i landet. Planterade jordgubbsplanter i en låda och sockerärtor, morötter, rödbetor och två olika sorters sallader i den andra odlingslådan.


Fyllde även jord mellan några stenar där jag länge hade tänkt planera rabatter.
Har planterat humle som kommer att få klättra på de långa störarna och bredvid satte jag ner lite lökar som blommar tidigt på våren. En vit hortensia fick sin plats bredvid humlen. Flyttade också en ros som aldrig trivdes på det förra stället så nu hoppas jag att den kommer att må bättre. 
Jag ska köpa fler växter att fylla ut rabatten med men det blir senare.
Det har varit en underbar dag och en härlig varm kväll, äntligen har sommaren kommit!




1 kommentar: